V?úvodu hodiny se třídy rozdělily každá do dvou pracovních skupin. Vybraní kapitáni si zvolili členy svého týmu, převzali zadaní a celá skupina se pustila do práce. Nebylo to ovšem vůbec jednoduché. Nejprve čekalo na žáky vyřešení několika početních příkladů, aby zjistili souřadnice bodů, které mají následně zaznamenat do soustavy souřadnic. Jako osy posloužily žákům provázky. Pro vyznačení stupnic využili kolíčky na prádlo. Musím ocenit kreativitu žáků. Jedna skupina zvolila různě barevné kolíčky pro oddělení kladných a záporných hodnot na osách. Druhá skupina uchytila provázky kameny, což jim velmi zjednodušilo následné zobrazování bodů. Třetí skupina se rozhodla zapojit všechny v týmu a místo bodů se na stravné místo v?soustavě souřadnic postavili členové skupiny. Při vytváření soustavy souřadnic žáky trochu nemile překvapil fakt, že museli pracovat s?omezeným počtem kolíčků, ale i s?tímto si všechny skupiny dobře poradily. Nakonec se všem podařilo téměř všechny zadané body umístit na správné místo.
Aktivita měla i jedno pro všechny nemilé zjištění. Zapomněli jsme spolupracovat a komunikovat mezi sebou. Ale není se čemu divit, byli jsme doma opravdu dlouho. Ale nevzdáme se a brzy zase vyrazíme ven na další hodinu matematiky.
Žáci 6. C, žáci 6. B a Tereza Krulikovská
Nahrávám data...
Copyright © 2016 - 2024 | Základní škola ve Slaném Na Hájích &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přístupnosti | Cookies