Program začal rozdělením žáků do skupin, ve kterých se měli zamyslet nad tím, co se jim ve městě líbí nebo naopak, jaké problémy ve svém městě vnímají. Žáci oceňovali zvláště historickou podobu Slaného a vstřícnou komunikaci mezi městskými zastupiteli a občany. Nelíbilo se jim velké množství povalujících se odpadků a projevy vandalismu.
Po skupinové práci následovala teoretická část, při níž si děti zopakovaly rozdělení státní moci, pravomoc obcí a byly poučeni o tom, co je to participativní rozpočet. Krátce byly seznámeni s jeho vznikem a na zrealizovaných návrzích jim bylo vysvětleno, jak se do takového projektu zapojit.
V závěrečné části se žáci vžili do role těch, kteří ve městě chtějí skutečně něco změnit, zbudovat či zrenovovat a byl jim dán prostor, aby sami vytvořili návrh pro participativní rozpočet města Slaný.
Všechny návrhy, které žáci vymysleli, byly podnětné. My si je však necháme pro sebe, protože když už nyní víme, jak se s nápadem zapojit, je možné, že nezůstaneme pouze u nápadu, ale vydáme se i cestou jeho realizace.
Alena Liptaiová
Nahrávám data...
Copyright © 2016 - 2024 | Základní škola ve Slaném Na Hájích &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přístupnosti | Cookies