Koncepce rozvoje školy
Dlouhodobé cíle a záměry – 2018 – 2020
Konkrétní cíle na šk. rok 2019 – 20
Základní cíl:
Poskytnout žákům kvalitní základy všeobecného vzdělání. Vytvořit podmínky pro další
vzdělávání, komunikaci mezi lidmi a uplatnění v životě.
Rozvíjet osobnost každého žáka, aby byl schopen samostatně myslet, svobodně se rozhodovat
a projevovat se jako demokratický občan, to vše v souladu s obecně uznávanými životními a
mravními hodnotami.
Vzdělávací a výchovný proces
Vést žáky k celoživotnímu učení, k propojení získaných poznatků s praktickým životem,
podporovat vztah k přírodě a zdravý životní styl
Rozvíjet životní a mravní hodnoty žáků, učit je vzájemné úctě a sebeúctě, bránit šíření šikany
mezi žáky i šikany směrem od žáka k učiteli, bojovat proti vandalismu.
Učit žáky reagovat na události v místě bydliště, zemi i ve světě; vést je k vytvoření vlastního
názoru, k podílení se na řešení problému.
V souvislosti s prudkým rozvojem informačních technologií efektivně implementovat ICT
do výuky a naučit žáky ICT vhodně využívat.
---------------------------------------------------------------------
Zapojovat žáky do stávajících regionálních projektů a soutěží. Organizovat projekty s podporou zřizovatele na podporu zdravého životního stylu žáků, jako např. Bezpečné cesty do školy. Zapojit co nejvíce žáků do projektu 20 000 pro základky.
Využít projekt šablony II k podpoře kreativity, aplikaci teoretických poznatků do praxe (podpora polytechnického vzdělávání, EVVO, rukodělných a uměleckých aktivit…), badatelských aktivit, logického myšlení, dále pak k podpoře výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.
Zapojit více žáků a pedagogů do EVVO, zejména v souvislosti s místním regionem.
Vést žáky ke kritickému myšlení.
Vzdělávací program školy
Vzdělávací program školy je základním prostředkem k dosažení cílů školy. Ve všech ročnících se vyučuje podle Školního vzdělávacího programu Základní školy ve Slaném Na Hájích. Školní vzdělávací program vychází z požadavků Rámcového vzdělávacího programu, zkušeností s programy předešlými a požadavků na aktuální trendy ve výuce. Využívá možnosti svobodně formulovat představy o nejvhodnější podobě vzdělávání na škole. Je postaven tak, aby vedle cílů poznávacích byly plněny i cíle hodnotové, orientované k formování osobnostních rysů a mravních vlastností žáků.
ŠVP je živý dokument, který reflektuje aktuální dění ve společnosti a snaží se na něj reagovat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Průběžně revidovat stávající ŠVP a přizpůsobovat ho aktuálním potřebám školy.
Klima školy
Zaměřovat se na celkové kulturní prostředí školy, na kvalitu řízení a mezilidské vztahy. Mezilidské vztahy je nutné vnímat a vylepšovat ve všech rovinách, zejména žák – žák, žák – učitel, učitel – rodič, vedení školy – učitel, vedení školy – rodič. Dále rozvíjet loajalitu ke škole, která je dána podporou cílů školy, a zájmem o vše, co s prací školy souvisí. Posílit respekt a úctu k učitelům ze strany rodičů a žáků.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zahájit práci školního parlamentu.
TU úzce spolupracují s preventistkou a dalšími odborníky na struktuře třídnických hodin. Připravit neformální setkávání rodičů – zahradní slavnosti, vánoční koncert…. Pokračovat v dobře rozběhnuté spolupráci s rodiči ve Spolku rodičů formou zástupců jednotlivých tříd – reagovat na podněty z řad rodičů a hledat společně řešení.
Organizace školy
Mít vypracovaný organizační systém školy se všemi kompetencemi, který pružně reaguje
na aktuální potřeby. Při vlastním organizování prosazovat osobní zodpovědnost a zainteresovanost, dále autoritu, která vychází z osobních a profesionálních kvalit. Vedle vztahu nadřízenosti a podřízenosti uplatňovat i další formy komunikace (informace, rady, výměny názorů apod.).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Přizpůsobit organizaci školy novým potřebám vyplývajících z nároků na výuku (změny v ŠVP, inkluze…), projekty (Šablony II, vlastní projekty) a bezpečnost (stavební úpravy).
Materiálně technické podmínky školy
Neustále je vylepšovat, využít veškerých možností – kvalitní spolupráce se zřizovatelem,
granty, fondy EU, spolupráce s rodiči a sponzory. Pokračovat v rekonstrukci venkovního areálu školy, zkvalitnit rychlost internetového připojení. Provést kompletní rekonstrukci podlah v učebnách, hledat cesty k řešení nedostatečného zázemí pro družinu, provést rekonstrukci elektroinstalace a osvětlení školy. Pokračovat ve vylepšení okolí školy – přístupové cesty, zeleň.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Předzahrádka v čele budovy – realizace projektu MŽP
Fasáda školy – 2. etapa – zřizovatel
Malá tělocvična – realizace rekonstrukce podlahy - zřizovatel
Zahrada – hmatová stezka – Šablony II
Změkčovač vody pro celou budovu – zřizovatel
Rekonstrukce elektroinstalace – projektová dokumentace, realizace – zřizovatel
Řešení nevyhovujícího prostoru pro činnost školní družiny
Odborná způsobilost pedagogického sboru
Udržovat kvalitu učitelského sboru dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Doplňovat sbor kolegy s potřebnou kvalifikací a odborností.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Průběžné vzdělávání pedagogů v oblasti ICT – Šablony II
Využívat vzájemných hospitací ke sdílení zkušeností a vhodných metod výuky – diferenciace, kritické myšlení, myšlenková mapa, závěr hodiny, využívání IT.
Snažit se využívat nabídek hromadných školení pro pedagogy – PPP, ČŠI
Intenzivnější spolupráce učitelů s koordinátorem EVVO.
Žáci se specifickými vzdělávacími potřebami
Vytvářet v rámci možností prostor pro všechny žáky, včetně žáků mimořádně nadaných i
žáků nějakým způsobem handicapovaných.
Efektivně využívat pomoci asistentů, speciálních pedagogů, psychologů a spolupracovat se
specializovanými pracovišti. Efektivně využívat Školní poradenské pracoviště.
Vést všechny žáky k účasti v soutěžích a jiné reprezentaci školy. Tím žákům pomáhat získat
sebevědomí prostřednictvím činností, ve kterých vynikají.
Více se zapojovat do soutěží, které podpoří nadané žáky.
Vhodně využívat diferenciaci výuky k podpoře žáků s SVP.
Prevence proti patologickým jevům
Začleňovat aktuální témata, jako jsou kouření, alkohol, šikana, záškoláctví, agrese, vulgarita, vandalismus, kyberšikana apod. přímo do běžné výuky a vhodnými metodami minimalizovat dopad těchto negativních společenských jevů na zdravotní, citový a morální rozvoj žáků.
Na prevenci se významnou měrou podílí školní preventista, třídní učitelé a výchovná poradkyně. Začleňovat do výuky speciální preventivní programy, které reagují na aktuální problémy.
Aktivně spolupracovat s místními sportovními kluby a dalšími organizacemi, které podporují smysluplné trávení volného času mládeže.
_______________________________________________________________________________
Vytvořit efektivní program třídnických hodin, pokračovat ve formálním i neformálním setkávání rodičů, hledat další cesty ke spolupráci s rodiči – sponzorství, využití profesí rodičů v projektech, přednáškách. Pokračovat ve spolupráci s OSPOD a MP. Využít intervenční programy SVP Slaný.
Vést žáky k zdravému životnímu stylu – nabídka sportovních aktivit, zdravé stravování, struktura hodin, průřezová témata, EVVO. Využít dostupných výzev k projektům k posílení finančních prostředků na realizaci preventivních aktivit.
Škola a veřejnost, škola a zřizovatel
Velmi intenzívně spolupracovat s rodiči, poskytovat jim základní a objektivní informace
o škole a informovat je o studijních výsledcích dětí. Snažit se více rozvíjet oboustranný tok
informací. Podporovat neformální setkávání během různých akcí školy, vzájemnou komunikaci
a snažit se najít společnou řeč. Pokračovat v dlouhodobých a zaběhnutých projektech, jako jsou zahradní slavnosti, spolupráce s místním domovem důchodců, knihovnou, muzeem a informačním centrem. Veřejnosti poskytovat základní a objektivní informace o škole.
Usilovat o kvalitní spolupráci se zřizovatelem a podporu školy.
Ve Slaném 14. 6. 2019
Seznam aleregnu (Velikost: 315.16 kB)
Copyright © - 2019 | Základní škola ve Slaném Na Hájích &  
Vitalex Computers
- Tvorba školních webů