Žáci ze 6. a 7. ročníku chodili po jednotlivých stanovištích, kde mohli objevovat svět doslova všemi smysly.
V Monaku je zaujaly modely formule 1 a okruh vytvořený na 3D tiskárně. Ve Španělsku měli možnost ochutnat tradiční studenou polévku Gazpacho, v Itálii obdivovali ručně vyrobené modely památek a prověřili si své znalosti v tematickém kvízu.
Stanoviště Jižní Koreje nabídlo masku ze seriálu Hra na oliheň a model tygra, Singapur lákal na modely formule 1 a obrázky významných památek. Ve Spojených státech amerických si žáci prohlédli papírové modely památek a bankovek a vyzkoušeli si vědomostní kvíz.
Ve Švédsku na žáky čekal model automobilu Volvo a ručně vyrobený model obchodního domu IKEA. Mexiko nabídlo skládačku oblíbeného pokrmu tacos a také zábavný kvíz. Na stanovišti Taiwanu si žáci mohli vyzkoušet kvíz a vidět nápoj bubble tea, který právě zde vznikl.
Mauricius nabídl žákům ochutnávku typických sušenek a obrázky ibišku. V Německu si žáci prohlédli modely vozidel, ochutnali tradiční pokrmy a nechyběla ani šála slavného fotbalového klubu Bayernu Mnichov. Japonsko nabídlo ukázku tradičních symbolů, japonské abecedy a možnost vyzkoušet si yukatu, tradiční japonský oděv.
Na stanovišti Řecka žáci viděli řecké koření a ochutnali tzatziki i řecký salát. Švýcarsko lákalo na čokoládu, sýr a vědomostní kvíz, zatímco Francie zaujala modelem Eiffelovy věže, ukázkou francouzských baget a tematickým kvízem.
Žáci během projektového dne pilně plnili zadané úkoly, aktivně se zapojovali a s velkým zájmem poslouchali pečlivě připravené prezentace svých starších spolužáků.
Na závěr bych chtěl poděkovat všem žákům osmého ročníku za jejich skvělou přípravu, nadšení a kreativitu. Poděkování patří také učitelům, kteří dětem pomáhali s organizací a přípravou tohoto vydařeného projektového dne.
Ing. Martin Hrabánek



