Nahoru

Jak se šíří virus? Žáci 6.B simulovali pandemii.

V hodině přírodopisu jsme se s žáky věnovali tématu nebuněčných organismů – virů. Na úvod hodiny jsme si dali aktivizační metodu, jak se virus dokáže šířit mezi lidmi.

Každý žák dostal kartičku – některé z nich byly tajně označené symbolem viru. Žáci se poté volně pohybovali po třídě a podávali si ruce. Nikdo nesměl odmítnout. Velmi rychle jsme zjistili, že „nákaza“ se rozšířila téměř po celé třídě. Společně jsme si pak povídali o tom, jak rychle a snadno se mohou viry šířit a co všechno můžeme dělat, abychom tomu zabránili – například očkování, mytí rukou nebo používání roušek v době epidemií. Někteří žáci měli navíc speciální kartičku označenou jako „očkovaní“ – ti virus dál nepřenášeli. Díky tomu si třída názorně ověřila, jak funguje kolektivní imunita. Aktivita měla mezi žáky velký úspěch – byla zábavná, názorná, a hlavně pomohla pochopit, že téma virů není jen učivo z učebnice, ale dotýká se našeho každodenního života.

Ing. Tomáš Caska

close
Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu. Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.
Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.