Nešlo jen o zábavu, ale i o procvičování gramatiky. Nejprve si žáci na kole štěstí vytočili 5 různých jazykolamů. U každého z nich měli za úkol určit základní skladební dvojici – podmět a přísudek.
Poté následovala týmová práce. Každá skupina dostala arch se 40 jazykolamy. Cílem bylo naučit se co nejvíce z nich zpaměti a správně je říci před učitelem nebo asistentem. Za každý správně odříkaný jazykolam získala skupina bod. Na tuto část měli žáci časový limit 15 minut, takže bylo potřeba spolupracovat a rozdělit si úkoly.
Na závěr přišla bonusová výzva. Každý tým mohl získat dodatečné body – zástupce skupiny si vytočil jazykolam na kole štěstí a pokud ho dokázal 3x za sebou správně zopakovat, přinesl týmu další bod.
Aktivita byla nejen zábavná, ale i náročná na soustředění, paměť a týmovou spolupráci. Jazykolamy nás pořádně potrápily, ale zároveň jsme se při nich hodně nasmáli.
Lucie Kovačíková