Žáci nejprve vyjmenovali vánoční tradice, které doma sami dodržují – od zdobení stromečku, lití olova či krájení jablíčka až po pečení cukroví nebo zpívání koled.
Poté žáci obdrželi ilustrační obrázky znázorňující různé tradice. Společně jsme si je pojmenovali, popsali, co se na nich děje, objasnili jejich význam. Tento krok sloužil jako pomůcka pro ty, kteří váhali s výběrem tématu nebo potřebovali vizuální podporu.
Žáci si vybrali jednu tradici, kterou měli popisně zpracovat. Mohli zvolit zvyk z obrázků, nebo naopak tradici, která na ilustračním materiálu uvedena nebyla, ale v jejich rodině má důležité místo. K dispozici měli také počítače, aby si mohli dohledat doplňující informace o původu tradic.
Byl připraven i úkol navíc – zjistit, jaké vánoční tradice se dodržují v jiných zemích. Tento krok rozšířil naše obzory.
Hodinu jsme zakončili společnou četbou vybraných prací.
Kovačíková Lucie



