Koncepce rozvoje školy
Dlouhodobé cíle a záměry – 2023 – 2025
Konkrétní cíle na šk. rok 2023 – 24
Základní cíl:
Poskytnout žákům kvalitní základy všeobecného vzdělání. Vytvořit podmínky pro další
vzdělávání, komunikaci mezi lidmi a uplatnění v životě.
Rozvíjet osobnost každého žáka, aby byl schopen samostatně myslet, svobodně se rozhodovat
a projevovat se jako demokratický občan, to vše v souladu s obecně uznávanými životními a
mravními hodnotami.
Vzdělávací a výchovný proces
Vést žáky k celoživotnímu učení, k propojení získaných poznatků s praktickým životem,
podporovat vztah k přírodě a zdravý životní styl
Rozvíjet životní a mravní hodnoty žáků, učit je vzájemné úctě a sebeúctě, bránit šíření šikany
mezi žáky i šikany směrem od žáka k učiteli, bojovat proti vandalismu.
Učit žáky reagovat na události v místě bydliště, zemi i ve světě; vést je k vytvoření vlastního
názoru, k podílení se na řešení problému.
V souvislosti s prudkým rozvojem informačních technologií efektivně implementovat ICT
do výuky a naučit žáky ICT vhodně využívat.
Vést žáky k odpovědnosti za své učení, zejména v době, kdy je z vážných důvodů omezen provoz školy.
---------------------------------------------------------------------
Realizovat výuku napříč předměty, začleňovat projektovou výuku.
Vylepšit strukturu hodin, zejména efektivní propojení cíle se závěrem hodiny, uplatnění formativního hodnocení.
Zapojovat žáky do soutěží v různých oblastech, aby mohli uplatnit své individuální předpoklady a talent.
Aktivně využít šablony JAK k podpoře výuky a zájmového vzdělávání. Pokračovat v osvědčených aktivitách, jako jsou kluby a projektové dny.
Zapojit více žáků a pedagogů do EVVO, více využívat školní zahradu, včetně biotopu.
Vést žáky ke kritickému myšlení.
Projekt Úvod do světa práce realizovat zážitkovou formou ve spolupráci s rodiči a firmami z blízkého okolí.
Vést vzdělávací a výchovný proces tak, aby pružně reagoval na aktuální dění ve společnosti, např. příliv ukrajinských žáků do českých škol, umělou inteligenci apod.
Vzdělávací program školy
Vzdělávací program školy je základním prostředkem k dosažení cílů školy. Ve všech ročnících se vyučuje podle Školního vzdělávacího programu Základní školy ve Slaném Na Hájích. Školní vzdělávací program vychází z požadavků Rámcového vzdělávacího programu, zkušeností s programy předešlými a požadavků na aktuální trendy ve výuce. Využívá možnosti svobodně formulovat představy o nejvhodnější podobě vzdělávání na škole. Je postaven tak, aby vedle cílů poznávacích byly plněny i cíle hodnotové, orientované k formování osobnostních rysů a mravních vlastností žáků.
ŠVP je živý dokument, který reflektuje aktuální dění ve společnosti a snaží se na něj reagovat.
Je nutné ho průběžně revidovat a přizpůsobovat aktuálním potřebám školy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Revidovat ŠVP tak, aby učivo reagovalo na nové podněty ve společnosti.
Včas se připravit na avizované změny RVP ZV.
Aktualizovat nabídku volitelných předmětů v souladu s možnostmi školy a zájmu žáků.
Učivo předmětu Informatika přiměřeně a vhodně zařazovat do jiných předmětů, klást důraz na ochranu žáků před nástrahami internetu.
Klima školy
Zaměřovat se na celkové kulturní prostředí školy, na kvalitu řízení a mezilidské vztahy. Mezilidské vztahy je nutné vnímat a vylepšovat ve všech rovinách. Rozvíjet zdravý vztah a loajalitu ke škole, které jsou dány podporou cílů školy, a zájmem o vše, co s prací školy souvisí. Posílit respekt a úctu k učitelům ze strany rodičů a žáků.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vylepšit komunikaci mezi učiteli napříč předmětovými komisemi, podpořit začínající učitele.
Pokračovat v práci školního parlamentu.
TU úzce spolupracují s preventistou a dalšími odborníky na struktuře třídnických hodin, které jsou klíčové pro pozitivní klima ve třídě.
Pokračovat v neformálních setkáváních s rodiči, reagovat na jejich podněty, hledat společně řešení problémů.
Vytvářet pozitivní a vstřícné prostředí pro žáky – cizince.
Upevňovat přátelské prostředí na pracovišti formou sportovních aktivit, soutěží a různých společenských akcí.
Organizace školy
Mít vypracovaný organizační systém školy se všemi kompetencemi, který pružně reaguje
na aktuální potřeby. Při vlastním organizování prosazovat osobní zodpovědnost a zainteresovanost, dále autoritu, která vychází z osobních a profesionálních kvalit. Vedle vztahu nadřízenosti a podřízenosti uplatňovat i další formy komunikace (informace, rady, výměny názorů apod.).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Přístavba šaten a využívání sportovní haly Háje se promítne do organizace provozu školy. Je nutné tyto změny promítnout do příslušných provozních řádů školy a do Školního řádu.
Materiálně technické podmínky školy
Neustále je vylepšovat, využít veškerých možností – kvalitní spolupráce se zřizovatelem,
granty, fondy EU, spolupráce s rodiči a sponzory. Pokračovat v rekonstrukci venkovního areálu školy, průběžně vylepšovat IT vybavení školy. Provést kompletní rekonstrukci podlah v učebnách, hledat cesty k řešení nedostatečného zázemí pro družinu, provést rekonstrukci elektroinstalace a osvětlení školy.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Malá tělocvična + přilehlé učebny v chodbě – realizace rekonstrukce podlahy - zřizovatel
Rekonstrukce elektroinstalace – projektová dokumentace, realizace – zřizovatel
Hledání sponzorů
Odborná způsobilost a kvalita pedagogického sboru
Udržovat kvalitu učitelského sboru dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. Doplňovat sbor kolegy s potřebnou kvalifikací a odborností.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aktivně vyhledávat vzdělávací aktivity, které korespondují s aktuálními potřebami školy a požadavky na moderní výuku. Využít finanční podpory šablon JAK pro realizaci vzdělávacích aktivit v oblasti témat specifikovaných v projektu.
Využívat vzájemných hospitací ke sdílení zkušeností a vhodných metod výuky. Podpořit začínající učitele systémem uvádějících učitelů.,
Motivovat všechny učitele k celoživotnímu vzdělávání.
Žáci se specifickými vzdělávacími potřebami
Vytvářet v rámci možností prostor pro všechny žáky, včetně žáků mimořádně nadaných i
žáků nějakým způsobem handicapovaných.
Efektivně využívat pomoci asistentů, speciálních pedagogů, psychologů a spolupracovat se
specializovanými pracovišti. Efektivně využívat Školní poradenské pracoviště.
Vést všechny žáky k účasti v soutěžích a jiné reprezentaci školy. Tím žákům pomáhat získat
sebevědomí prostřednictvím činností, ve kterých vynikají.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Více se zapojovat do soutěží, které podpoří nadané žáky.
Vhodně využívat diferenciaci výuky k podpoře žáků s SVP, konzultovat jednotlivé případy s odborníky.
Spolupracovat s vhodnými organizacemi, které pomáhají žákům ze socio – kulturně znevýhodněného prostředí.
Hledat cesty k efektivnější spolupráci učitel – asistent.
Úspěšně integrovat ukrajinské žáky.
Využít školního asistenta z projektu OP JAK jako další podporu žáků s SVP, zejména jako komunikační článek mezi školou a rodinou.
Prevence proti patologickým jevům
Začleňovat aktuální témata, jako jsou kouření, alkohol, šikana, záškoláctví, agrese, vulgarita, vandalismus, kyberšikana apod. přímo do běžné výuky a vhodnými metodami minimalizovat dopad těchto negativních společenských jevů na zdravotní, citový a morální rozvoj žáků.
Na prevenci se významnou měrou podílí školní preventista, třídní učitelé a výchovná poradkyně. Začleňovat do výuky speciální preventivní programy, které reagují na aktuální problémy.
Aktivně spolupracovat se zřizovatelem, místními sportovními kluby a dalšími organizacemi, které podporují smysluplné trávení volného času mládeže.
_______________________________________________________________________________
Vytvořit efektivní program třídnických hodin – zaměřit se na volně dostupné návykové látky – nikotinové sáčky, kratom apod.
Využít profesí rodičů v projektech, přednáškách apod. Využít intervenční programy SVP Slaný. Sjednotit postupy pedagogů, vést je k větší důslednosti. Využít dostupných výzev k projektům na posílení finančních prostředků na realizaci preventivních aktivit.
Více zapojit rodiče do prevence ve všech oblastech.
Posílit školu o dalšího metodika prevence – zahájení specializačního studia.
Škola a veřejnost, škola a zřizovatel
Velmi intenzívně spolupracovat s rodiči, poskytovat jim základní a objektivní informace
o škole a informovat je o studijních výsledcích dětí. Snažit se více rozvíjet oboustranný tok
informací. Podporovat neformální setkávání během různých akcí školy, vzájemnou komunikaci
a snažit se najít společnou řeč. Pokračovat v dlouhodobých a zaběhnutých projektech, jako jsou zahradní slavnosti, spolupráce s místním domovem důchodců, knihovnou, muzeem a informačním centrem. Veřejnosti poskytovat základní a objektivní informace o škole.
Usilovat o kvalitní spolupráci se zřizovatelem a podporu školy.
------------------------------------------------------------------------------------------
Pokračovat v úspěšné prezentaci školy ve všech rovinách. Motivovat zaměstnance k udržení dobrého jména školy. Zapojovat žáky a rodiče do života regionu formou podzimních zahradních slavností.
Sdílet zkušenosti a nápady se slánskými školami, spolupracovat v oblasti různých projektů a soutěží. Pokračovat ve spolupráci se zřizovatelem na společných projektech, zejména v oblasti prevence a sportu, hledat cesty k plnění požadavků školy na opravy a investice.
Ve Slaném 21. 8. 2023
Copyright © 2016 - 2024 | Základní škola ve Slaném Na Hájích &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přístupnosti | Cookies